Anna palautetta
Turun kaupungin toiminnan lisäksi voit antaa palautetta Varsinais-Suomen pelastuslaitoksen, Turun seudun joukkoliikenne Fölin sekä Vaski-kirjaston palveluista niiden toiminta-alueella.

Palautepalvelun kautta ei voi hoitaa kaupungin laskuihin liittyviä asioita tai perua varattuja vastaanottoaikoja.

Yhteispäivystykseen, röntgen- ja laboratoriopalveluihin sekä psykiatriseen erikoissairaanhoitoon liittyvät palautteet annetaan Tyksin palautejärjestelmään.

Palautepalvelu

Voit antaa palautepalvelun kautta kiitoksia, moitteita ja kehittämisehdotuksia kaupungin palveluista, toiminnasta ja päätöksenteosta. Turun kaupungin toiminnan lisäksi voit antaa palautetta Varsinais-Suomen pelastuslaitoksen, Turun seudun joukkoliikenne Fölin sekä Vaski-kirjaston palveluista niiden toiminta-alueella. Jokainen palaute on hyödyksi palvelujemme kehittämisessä entistä paremmaksi, ja ne kerryttävät tietoa asukkaita yleisimmin askarruttavista kysymyksistä. Palautepalvelu on käytössä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Palautepalvelun kautta ei voi hoitaa kaupungin laskuihin liittyviä asioita, perua varattuja vastaanottoaikoja tai jättää työpaikkahakemuksia.

Turun alueen yhteispäivystykseen sekä röntgen- ja laboratoriopalveluihin liittyvät palautteet annetaan Tyksin palautejärjestelmään.

Sähköpostipalvelut voivat tulkita palautteeseen lähetetyn vastauksen roskapostiksi. Jos odotat vastausta palautteeseesi, tarkkaile myös sähköpostisi roskapostikansiota.

Käyttäjätunnus ja rekisteröiminen

Palvelun käyttö tai palautteen antaminen ei vaadi käyttäjätunnusta. Palveluun voi kuitenkin luoda tunnuksen, joka mahdollistaa omien palautteiden kommentoimisen ja seuraamisen. Käyttäjätunnuksen luominen vaatii toimivan sähköpostiosoitteen. Palautteen jättäminen sisäänkirjautuneena auttaa myös palautteen käsittelyssä, niissä palautteissa joita ei julkaista mutta joista tarvitaan lisätietoa. Kommentoinnista lisää seuraavassa kohdassa.

Palautteiden kommentointi

Joissain palautetyypeissä on päällä palautteen kommentointi, joka mahdollistaa palautteenantajan ja käsittelijän välisen keskustelun. Sisäänkirjautunut palautteenantaja voi kommentoida vain omia palautteita. Myös kommentit ovat julkisia, jos palaute julkaistaan palvelussa. Käsittelijöillä on oikeus muokata kommentteja mikäli ne sisältää henkilötietoja tai epäasiallista tekstiä.

Palautteen julkisuus

Palaute tulee nähtäville palautepalveluun, Turun seudun opaskarttapalveluun, RSS-syötteisiin ja avoimeen palauterajapintaan. Palautteenantajan yhteystietoja, Arkeaan, Fazeriin, hyvinvointi- ja sivistystoimialoihin liittyviä palautteita ei julkaista lainkaan.

Palautteenantaja voi palautetta jättäessään ottaa ruksin pois kohdasta Palautteen saa julkaista, jolloin palaute ei päädy julkisesti luettavaksi. Tällöin palautteen näkee vain palautteen käsittelijät sekä palautteen antaja (katso Omat Palautteet). Myös palautteen käsittelijöillä on oikeus poistaa palautteen julkisuus.