Palaute: Kadut ja liikenne - Liikennevalot
Tunniste:
266524
Luontipäivä: 2.8.2019
Luontipäivä: 2.8.2019
Miksi Turun kaupunki pakottaa pyöräilijät jatkuvasti rikkomaan lakia? Nämä simputusnapit kun ovat pääosin aina pyörätien vasemmalla puolella ja Suomessa on oikeanpuoleinen ajoneuvoliikenne. Tästä seuraa suoraan se, että pyöräilijä on pakotettu ajamaan lainvastaisesti väärällä puolella kulkuväylää.
Ja toinen seuraus on että kun risteykseen tulee muita, parhaimmillaan molemmilla puolilla on se simputusnappia painanut väärällä puolella ja sitten oikealla puolella muita pyöräilijöitä ja nämä sitten kohtaavat keskellä risteystä ja väistelevät toisiaan.
Eli miksi pyöräilijät pakotetaan Turussa rikkomaan lakia ja miksi kaupungin suhtautuminen pyöräilyyn on noin vihamielistä?
Ja jos jonkun mielestä on hyvä idea ehdottaa että jätetään pyörä oikealle puolelle ja kävellään toiselle puolelle painamaan sitä nappia niin perustelkoon että miksi tällaisia loistavia ratkaisuja ei ole tehty autoilijoille vaan näille on kamerat ja anturit jotka automaattisesti vaihtavat valot?
Kartalla näkyy tästä vain jäävuoren huippu.
Ja toinen seuraus on että kun risteykseen tulee muita, parhaimmillaan molemmilla puolilla on se simputusnappia painanut väärällä puolella ja sitten oikealla puolella muita pyöräilijöitä ja nämä sitten kohtaavat keskellä risteystä ja väistelevät toisiaan.
Eli miksi pyöräilijät pakotetaan Turussa rikkomaan lakia ja miksi kaupungin suhtautuminen pyöräilyyn on noin vihamielistä?
Ja jos jonkun mielestä on hyvä idea ehdottaa että jätetään pyörä oikealle puolelle ja kävellään toiselle puolelle painamaan sitä nappia niin perustelkoon että miksi tällaisia loistavia ratkaisuja ei ole tehty autoilijoille vaan näille on kamerat ja anturit jotka automaattisesti vaihtavat valot?
Kartalla näkyy tästä vain jäävuoren huippu.
Käsittely
Tila:
Käsitelty
Kiitos palautteestanne.
Painonapillisten suojateiden varustamisesta molemminpuolisilla painonapeilla tehdään kaikkia kaupungin liikennevalot käsittävä selvitys ja viedään sen pohjalta päätöksentekoon. Ennakkoon voi kuitenkin todeta, että asiasta tulee olemaan myös muita kuin liikennesuunnittelun näkökulmia. Tarvittavilla lisäpylväillä kun on vaikutusta myös katujen ylläpitoon ja katuympäristön kaupunkikuvaan.
Terveisin
Turun kaupunki
Liikennesuunnittelu
Painonapillisten suojateiden varustamisesta molemminpuolisilla painonapeilla tehdään kaikkia kaupungin liikennevalot käsittävä selvitys ja viedään sen pohjalta päätöksentekoon. Ennakkoon voi kuitenkin todeta, että asiasta tulee olemaan myös muita kuin liikennesuunnittelun näkökulmia. Tarvittavilla lisäpylväillä kun on vaikutusta myös katujen ylläpitoon ja katuympäristön kaupunkikuvaan.
Terveisin
Turun kaupunki
Liikennesuunnittelu