Tillgänglighetsredogörelse
Välkommen, det här är Åbo stads tillgänglighetsutlåtande
Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsten Trimble Feedback och har upprättats den 16.2.2021. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster och dess krav på att offentliga webbplatser måste vara tillgängliga. Tillgängligheten har granskats av en utomstående expertorganisation.
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Uppfyller tillgänglighetskraven.
Hanterbar
Lagstiftning gäller inte:
Karta omfattas inte av lagstiftningens krav. Det går att använda tjänsten utan karta.
Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Berätta om det för oss så gör vi vårt bästa för att korrigera bristen
Ge respons om tillgängligheten med denna nätblankett
Andra sätt
Ge respons på Monitori vid Salutorget (Auragatan 8, 20100 Åbo) eller ring till kundtjänsten (02) 262 4565.
Tillsynsmyndighet
Om du upptäcker problem med tillgängligheten på webbplatsen, ge först respons till webbplatsens administratör. Det kan ta upp till 14 dagar att få ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du ge respons till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På Regionförvaltningsverket i Södra Finlands webbsida finns detaljerad information om hur du gör en överklagan och hur ärendet behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillgänglighetskrav.fi
webbtillganglighet(at)rfv.fi
telefonnummer växel 0295 016 000
Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra tillgängligheten
En tillgänglighetsbedömning av vår digitala tjänst har genomförts
Tillgänglighetsrapporten är under arbete.
Vi har förbundit oss till att förbättra de digitala tjänsternas tillgänglighet
Åbo stads kunskaper om tillgänglighet utvecklas på ett planmässigt och målmedvetet sätt. Stadens ramavtalsleverantörer för tillgänglighet kommer att utvärdera stadens nuvarande nättjänster. Utgående från utvärderingen utvecklas tjänsternas tillgänglighet till den nivå som krävs i lagen inom tidsfristen för varje tjänst. Vid utvecklingen och upphandlingen av nya nättjänster beaktas tillgängligheten från allra första början. Utbildning i tillgänglighet ordnas för alla parter som deltar i utvecklingen av nättjänsterna och produktionen av deras innehåll. I staden pågår projektet Uppfyllande av kraven i tillgänglighetslagen.
Vi erbjuder stöd för användare som inte har tillgång till de digitala tjänsterna
Det är möjligt att få digitalt stöd i Åbo stads servicepunkter Skansen Monitori samt Salutorget Monitori och på biblioteken.
Denna webbplats/applikation har publicerats
12/2011